Riktig sjukling

Har inte skrivit på tre dagar, och det beror på att jag har legat inne på sjukhuset för att ha en urinvägsinfektion som höll på att bli blodförgifning när jag låg där på akuten i onsdags. Allt började med att vi bara skulle till läkaren jag och mamma, får ta bilen dit (även fast det tar max 5 min dit att gå) för att jag mår så jävla kasst. När vi väl sitter där och väntar på min tid så blir jag snurrig och när jag ska ställa mig upp så va jag tvungen att ta mamma i armen för att inte falla. Proverna sen dagen innan hade kommit tillbaka och det visade sig vara väldigt negativ. Mamma tog alla papprerna och gick ner med mig till bilen, ringde pappa och bad honom följa med till sachsska. Vi åkte dit och jag låg på en "säng" och fick ta blodpprov, ta blodtrycket, kolla pulsen och bara ligga där och må piss. Tills jag blev inskriven på avd 70 och på rum 18 då jag och mamma låg där i sängarna och kollade på tv tills jag skulle få antibiotika i min kanyl som jag då hade på min vänster hand. Trodde däremot att jag skulle få åka hem igår eftermiddag, men fick då lite för hög feber då pappa inte gjorde som jag sa och hade åkt där ifrån och lämnat mig ensam. Carina, den sjuksystern som hade hand om mig då hon jobbade, hon gjorde verkligen allt hon kunde för att jag skulle ha det så bra som möjligt. Men nog om sjukhus! Nu är jag hemma och det är det som är huvudsaken. Jag vill få mamma att åka till farsta och köpa avfärgningsfärg, för jag vill inte ha mörkt längre. jag har verklinge tröttnat. Får se om hon vill vänta tills manda kommer hem om två timmar eller om hon ger med sig och släpar ner mig i bilen.

Juste, kan ju lika gärna kolla på klänning/ nånting jag ska ha på mig på Minas dop, för jag vill ha nåt nytt och fint, ska ju stå längst fram och läsa en liten dikt. Haha usch.. blir nervös bara jag tänker på det.

Ja som ni märker så är jag mycket bättre än vad jag har varit på tre veckor nu, mamma och läkarna räknade ut att jag hade varit sjuk enda sen Borlängeborna va här, och det va fan 12-14 sep.

åååååååh jag saknar min kyssare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0