års-resumé

trotts blogg-adressbyten hit &dit så har det här året varit helt fantastikst. även fast jag kom på vissa saker jag egentligen inte hade behövt veta och varit osams med kompisart.. så vill jag ändå säga att 2008 verkligen har varit det bästa året hittils. ska se till att 2009 blir ännu bättre, med mys&partaj-kvällar tillsammans med mina nära och kära.

Dom två tjejer, jag aldrig någonsin kommer lämna eller kommer kunna leva utan är Andrea Frank & Alice Janson. Andrea träffade jag iofs i december -07, men det började bara bli mer och mer gånger vi träffades då det hade blivit 2008. fast mest så blev vi som tajtast under sommarn efter jag hade varit i usa och strax innan hon åkte till ungern.

efter hon kommit hem från ungern, va det ung 08 för hela slanten. det var där jag också för första gången träffade Sebastian Helge, min underbar pojkvän.
 
mitt i allt det här, den 6 augusti.. mötte jag upp Alice vid tcentralen, gick till donken och satte oss där och pratade om allt och inget. jag har aldrig klickat så bra med en person som det gjorde mellan henne&mig. det va också henne jag spendera 080808 med, och också träffade Gustaf.. den otroligt söta,snälla& platinablonda killen jag träffat!

Men de 4 månaderna innan sommarn började, så spenderades feb-maj i uppsala hos min dåvarande kille Sebastian Berlin. Han som fick mig att insé att otrohet är inget att hålla på med! NEXT..

Sedan.. Min födelsedag, den 30 mars då jag fyllde hela 15 år. Inget speciellt hände den underbara dag.. om inte att pappa också fyller år då. på samma dag, fast han dock blir 28 år år äldre än mig för varje år.. suck

nästan en hel månad efter jag hade fyllt år, så föddes min femte lilla kusin. och som i slutet på september blev jag efterfrågad om att bli hennes gudmor. tårarna rann när jag fick veta att hon föddes, tårarna rann också när jag fick veta att jag, att lilla Andrea, skulle få bli gudmor till min älskade fasters (just nu?) yngsta barn. ja jag fattar det inte själv nästan, blir tårögd änn idag när jag tänker på det.

sen kommer det mitt år har livat upp och jag har insett att jag ska spendera några år på studier där. nämligen USA & New York. Jag och min familj åkte direkt till San Fransisco och va där i några dar, drog sedan vidare med bil ner mot Los Angeles, så vi stannade i nån liten stad och gick på bio och handlade som tuuuusan på stans hjöjdpunkt victoria secret. ja vi drog oss senare ner till Los Angeles och bosatte oss där i tio dar, tills det var dax för flygresan österut och mot min älsklings-stad NY. Jag stortrivdes där och kommer minst åka dit tio gånger till under mitt liv.

justja, mitt i sommarn.. så åkte jag & stordea som andrea frank kallas för, till ljusterö för att hälsa på våran kära gemensamma vän Victor Bromark, även kallad för min bästavän/bästis. jag vill bara tacka honom för ett otroligt år och väldigt spännande med dig. jag kommer aldrig ens låta dig gå utan min hand, tack!

Sommaren har jag ju gått igenom och så kommer vi till hösten.

då under sensommaren (aug), träffade mr. varje dag i en helvecka, vecka 35 om vi ska vara exakt. det va nog den veckan jag insåg att han inte va så dum som jag trott. då jag såg honom spela en match och fick dom första riktiga pussarna av honom. jag trodde verkligen aldrig att det skulle bli han &jag, som att han kanske bara skulle drivit med mig, ja han är ju trotts allt två år äldre. men nu gjorde han tydligen inte de, och jag fick klart för mig att jag betydde nåt för honom iaf ? promenaden som dom flesta vet om blev det nog bestämt. och jag förstod att det här förhållandet aldrig skulle ta slut. så kär som jag är nu idag, kommer han eller ni andra aldrig förstå.. bara han är på toa eller inte tar på mig, gör det ont i hjärtat och saknaden gör ondare och ondare. fast idag, 1 januari 2009 har han & jag 108 dagar, alltså varit tsm i 3 månader och 17 dagar. tack mitt älsk!

sen kommer det sorgliga.. då jag låg på sjukhus och hade njurbäcksinflammation, med 41 graders feber och spydde såfort jag åt nåt. innan mamma förstod att det var nåt allvarligt, så hade jag varit sjuk i en månad, med 40 graders feber. vi gick till vårdcentralen här i skarpnäck och kollade och han skickade oss direkt till akuten på sachsska (södersjukhuset). fick ligga där på en bår och vänta tills läkarn skulle kolla på mig. när jag väl legat inne en natt så fick dom alla svar och började behandla dom. Den söta tjejen som alltid jobbade dag då under min vistelse på sjuk, gick jag till och kramade på då jag skulle åka.. det kom tårar när jag hörde bara lite barnskrik och faktiskt insåg hur sjukhuslivet är hemskt. men jag kom hem frisk och fick gå på antibiotika tio dagar efter!

livet som flickvän, gudmor, storasyster, dotter, bästavän, lill & mycket mycket mer jag är till alla så kommer jag alltid älska er, och till er läsare.. så vill jag bara säga att ni måste ta reda på all kärlek ni får tag på. oavsett om det är från gammelfarmor, lillasystern eller pojkvännen/flickvännen så ta vara på den. all kärlek är viktig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0