måndagen den 29 juni


äntligen.. eller det va nog ingen riktig picknickk. men en mysig stund med B fick jag trots allt.

efter alice hade tagit bussen hem så slängde jag på mig mina kläder och hoppade jag in i bilen för att fixa lite grejer i farsta. först och främst växlade vi lite euro så att jag har de två första dagarna, sen sprang vi runt i centrum och kollade efter ett par fina sommar/gladiator-skor och hittade till slut ett par på din sko.

när mami stod i kassan kom B in i butiken och pussade på mig. vi gick bort till apoteket och handlade huvudvärkstabletter etc. efter det så åkte mami hem medan B & jag åkte mot stan. sprang ner till hemköp (åhlens) och köpa två pastasallader och två drickor till oss och sen hoppade vi på 47 ut till waldemarsudde och där satte vi oss på en bänk och började äta. efter vi var klara så tog vi en promenad runt hela ön för att sen sätta oss på en varm buss och åka mot stan.

vi hann även förbi montis och gallerian innan det var dax för hemfärd. vi hade sällis till gullmars, men där skildes vi åt. jag sprang upp och kollade om någon buss gick, men icke sa nicke. så det blev att vänta in skarpnäckståget i 10 min istället.

väl på tåget så ringde farmor och undrade om jag ville ha lite mat och samtidigt pussa på mina pussgurkor. självklart ville jag det och vi hade det extrem mysigt på farmors balkong.

nu har jag packat ner allt + skorna, nu gäller det bara att vänta in mami så att hon hjälper mig att få med mig allt. kyssar


skorna från dinsko, jag är kär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0