The weekend

nu är man hemkommen från stan och hjälpt mami med att förbereda en söndagsmiddag, det blir något slags kött och sen potatisgratäng. mums !

jag hade faktiskt med mig min lilla dator, men eftersom internet inte ville hjälpa mig så blev det bara det jag tyckte var viktigt, och det var att kolla hotell & flyg ner till Grekland& Kos, jag kan inte förstå att det är bokat. mitt hjärta går i hundratio bara jag tänker på det, gaah!

vi kom fram till norrskogen ? vid 22.30 och direkt blev det att packa upp och göra sig hemmastadd, tills det var dax att äta lite jordgubbar med mjölk, yummiee!! sen var det bara att lägga sig för att inte vara för trött på själva midsommar. min familj är inte så mycket till att fira midsommar, så det är underbart och se hur andra familjer har det. och framför allt den familjen jag kommer spendera resten av mitt liv med (i hope).

B's faster med familj kom ut till oss vid 11 tiden och började göra iordning lunchen. sill blev det för några och köttbullar, korv och potatis för oss, fortfarande sjukt god mat det serveras hos fam Helge. på med midsommarklänningen (som ni skulle få en bild på) och begé oss bort till ängen vid 14.00. Amanda sprang förbi och kramades, men jag & B bara njöt av att det äntligen var sommar och släppte nog aldrig varandras händer, så mysigt! B's farmor & farfar kom också dit och höll oss sällskap.

det bar av hemåt för att diska alla tallrikar och sen göra iordning middagen, klyftpotatis med två olika kött maten har varit helt underbar med tzatziki. myste lite innan vi satte på oss lite mer kläder och begav oss bort till ängen och dansbanan för att kika på alla lite småfulla människor som dansade uppe på dansbanan eller sprang efter sina små söta ungar. ja alla i olika åldrar var det verkligen, till å med raggarna var på plats. tydligen så brukar de köra "norskfylla" då man springer till en pinne, tar upp den och snurrar med pannan mot ena ände typ 10-20 varv (tänk på att de inte är alls nyktra) och sen ska de försöka springa tillbaka rakt, en kommentar jag fick höra efter jag hade hört det var att man var tvungen att akta på sig när de kom springades (åt helt fel håll, haha) mot en. men tyvärr så hade de inte kommit då vi var nere, så jag såg inte den traditionen. fast vi sprang ner till stranden och vinkade till B's lillebror som just nu är i finland och är på ett flygläger, alla har sina intressen & segelflyg är Alex's intresse, vad jag vet..

tiden gick och vi hämtade Amanda och gick en kvällspromenad runt området, såg börja av soluppgången innan hon ville hem så hon/vi inte var trötta dagen efter då vi alla firade att A hade fyllt 18 år (på samma dag som coola mig, fast hon är exakt två år äldre). som hölls ute på hennes landställe ute på yxlan.

vaknade relativt tidigt och åt frukost med resten av fam Helge, alltid lika mysigt. myste lite och kollade på resan jag & Amanda hade pratat om kvällen/natten innan. hittade den vi nu bokade idag och smsade min kära mor.

klockan blev mycket och det var dax att göra sig i ordning, B stack ut och sprang medan jag hällde ut hela min väska för att hitta allt jag letade efter. sprumpbyxorna var det redan hål i, men det kunde jag lätt göma.

sprang pussade på en svettig B som var en segis, klockan blev 14.15 innan vi sprang över den lilla vägen som skiljer tomterna ifrån varandra med ett paket i handen, eller jag hade paketet i handen. kramade snabbt på A och gav henne paket och sen gick jag & B bort mot stora vägen där Simon hoppade av bussen från stan och kom ut dit. vi gick tillbaka och var tvungna att hämta lite mat. även denna typiska festmat var utsökt. blev att bekanta sig med nästan alla innan kvällen var slut.

Amanda bestämde sig för att ta med sig alla under 20 år ?! ner till stranden och visa att hon kunde bada i 17 gradit vatten. även Simon hoppade i, men det fanns något som fick honom att hoppa i som han förlorade, tyvärr. åldersgränsen bara höjdes och höjdes för allt fler följde med strömmen ner till vattnet så tillslut så var nästan alla gäster där nere, sjukt mysigt.

nästan alla gäster gick vid 6 så vi hoppade in i den gula stugan och började köra blubblan, straffbubblan. En av tjejerna var tvungen att gå så det blev jag, B, Amanda, Simon & Ella kvar i stugan och mycket hände där. skratt så tårarna rann och samtal till en del, ja en kväll jag aldrig kommer glömma.

vaknade imorse av att B's mamma pratade med Isabella och sedan kom in igen för att väcka oss. Isabella skulle på ett födelsedagsfirande/kalas vid 13.00, så det var bara att packa ihop allt och hoppa in i bilen för att börja resan mot sthlm.

lämnade av Simon och åkte hem till B, hoppade in i mazdan och B skjutsade hem mig, så snäll som han är. pussade på honom och tackade för helgen innan jag sprang upp och hoppade in i mami & papi's famn.

Kommentarer
Postat av: Petter

Bloggen igång igen (a)



Fooki.blogg.se :)

2009-06-21 @ 22:07:55
URL: http://fooki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0