gotland dag 3

var tvungna att gå upp sjukt tidigt, och så precis när jag kliver ur duschen så springer sofir förbi mig, hon kom utifrån och somnade nästan i sängen innan jag ens hann blunda. men nu skulle hon packa.. och inte sova. alla förutom jag, sif, lisa & my + alla geekarna hade tydligen varit uppe hela natten och till ó med cyklat in till visby city för tt busa lite. så några som ville sammarbeta fanns inte på världskartan. men alla förutom petter hjälpte faktiskt till att städa. mannen som bodde i huset slapp, och det förtjänade han. jag dammsög hela huset och våttorkade det också, så vuxenpoängen bara strömmade in när jag stod där och lekte lite boss över de trötta ungdommarna, muhah.

efter att allt var klart, begav vi oss till visby för att sätta oss på något fik och bara ta det lugnt ett jävla bra tag. innan det var dax för att samlas utanför stället vi hyrde cyklarna på.

men innan klockan ens hade slagit 12.00 hade vi hunnit in till visby och kollat i massa affärer. jag hann köpa både presenter till småkusinerna & två ringar (misstolka inte!) till mig själv. efter den andra fikapausen så var det dax att begé sig till mot hamnen. i väntan på att gå ombord så hann vi i stort sätt bara sätta oss innan det var tid för oss att ta ännu några steg närmare nynäs och sthlm, gud som jag längtat efter min eftertracktade stad!

somnade ganska omgående och vaknade av en läskig dröm och frågade efter resten av SAMS & det hade tydligen varit busiga och sprungit in på en delen av båten som har de skönaste stolarna och tvskärm, så de hade kollat på film.

när båten hade lagt till så tog jag mina vänner i händerna och sprang bort till där vi skulle hämta väskorna och hittade de otroligt mycket snabbare än vad jag trodde att vi skulle hitta dom. hoppade in i bilen och begav oss mot skarpnäck. hann bara in och vända då mamma skulle jobba natt. så vi behövde skynda oss förbi högdalen och släppa av lilla mig hos B för att äntligen få umgås med honom.

tack för en underbar resa med er crabs ! jag kommer sakna er enormt nu när jag går ut, men ändå så kommer jag veta det att iaf 94orna kommer finnas kvar ett år på SFS. nu har iaf hjälpt till och gjort min klassresa till något jag aldrig trott hade funkat med er, men nu bevisade det! I'm proud..

 
T-shirtar till kusinerna, den blå till E & den vita till M




ser ni den blåa skylten där vid mandas fötter ?


såhär står det på den blåa skylten:
 Vänligen ligg ej i sofforna!
- visa hänsyns till dina medresenärer
hahah, gud vad jag skrattade...

Kommentarer
Postat av: Petter

Kommer sakna dig grymt mycket också Andrea :D Skäms lite över att jag inte hjälpte er med städningen där på slutet, men dum som jag var höll jag mig vaken lite för länge xD

2009-05-31 @ 23:44:54
Postat av: manda

HAHA jag är klockrenast =)

2009-06-07 @ 02:19:34
URL: http://mjcs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0