tröttmössa

hemkommen från B och efter mycket snack fram &tillbaka så har jag lugnat ner mina nerver från tidigare idag, när jag såg sis gråta..

IDAG HAR JAG FAKTISKT NAMNSDAG, EN AV TVÅ..

Linnea, Linn

13 maj


Namnsdagar


Linnea

kommer från blomsterkungen Linnés latinska familjenamn Linneaus, taget efter en uråldrig lind vid hans fädernesgård. Linnea började användas omkring 1840 och kom in i almanackan 1901. Namnet var mycket populärt kring sekelskiftet. Antalet namnbärare är drygt 58 500, av dessa har runt 8 800 det som tilltalsnamn.


Linn

är ett nyare norskt namn som blivit mycket populärt på sistone. Faktiskt är det numera ett av de allra vanligaste tilltalsnamnen. Troligen är Linn en kortform av Linda eller Linnea. Antalet namnbärare är runt 10 200, av dessa har omkring 8 100 det som tilltalsnamn. En känd Linn är Liv Ullmans dotter, fotomodellen Linn Ullman.



Men nu ska jag upp till min säng å sova, för det har blivit sena nätter hela veckan. somna innan tolv = skönhetsömn, hoppas att jag lyckas!

blev också välldans massa gråt idag, tillåmed under greys. usch jag hatar när jag hör om döende barn, om döden öht.. jag hatar det  (blir inte bättre för att vi kommer påminnas om gmorfar's död nu på fredag då det är begravning) fanfanfan.. jag är nog rädd för döden. jag älskar att leva och vill göra det tills jag blir 500 000 år ! Vill ju slå REKORDET för tanter, med stora marginaler, ohyes x)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0