nationaldagen

hejhopp, nu är det söndag och det är faktiskt sveriges nationaldag.

ja, jag var ju somsagt på B's utspring. fyfan vad härligt det såg ut, men som han sa igår, när vi cycklade förbi hans skola när jag frågade ur det kändes: "det känns konstigt och tomt". och jag förstår honom verkligen, jag känner fortfarande ibland att jag är påväg till sfs på mornarna och till alla gamla lärare man hade där, men så är det inte så.

efter han hade sprungit ut grattade vi honom och pussade på honom innan han sprang upp på hans klass flak med några av örbygrabbarna också. de åkte in mot stan så tog vi tunnelbanan tillbaka till högdalen för att börja göra lokalen redo. det började droppa in folk vid typ halv 6-6 och då blev det full upp. vid kvart över 6 mötte jag upp en lagom blöt och lullig pojkvän som frös som tusan. han hoppade i duschen medan jag och tjejerna myste lite med kiwi, isabellas kanin. när B var klar duschad så klädde jag på honom kostymen och sen gick vi till lokalen för att äntligen börja fira honom. han fick massor av presenter och pengar av alla, tillslut kom grabbarna + amanda och linda, och då började släktingarna och de bekanta åka hemåt. vid halv elva åkte de in för att gå på slutskivan och jag åkte med dem till gullmarsplan för där hämtade mami och papi mig.

fredagen blev hetsig, jag vaknade vid halv nio och hade panik för vad jag skulle ha på mig resten av dagen/kvällen/natten/morgonen. men det blev en tung väska som jag släpade runt hela stan. när jag hämtat lite uppgifter så sprang jag till tbanan, hoppade på den, sprang bort till pendeln som B satt på, vi åkte till häggvik- vi fick guidening av pappa Johan hela vägen till Rudbecks gymnasium som vi var tvugna att springa runt och leta efter den söta lilla sverigebilen, som vi hittade och kramade grattis på B's kusin Emil, som också hade tagit studenten. efter det mötte vi upp farmor och farfar Helge + Tuva för att åka till rotebro och hem till Fam Helge nr jag vet inte vad, iaf hem till basses farbror. där ingen hade nyckel så vi satt på altanen och njöt av sommarvärmen. tllslut var jag och B tvungna att åka hem till högdalen för att hämta ut ett paket på posten och sedan slänga oss hem för att slå in det paketet och sedan hoppa på 165an och åka till Alex, för han hade studentmottagning. hälsande på honom och ätandes av mumsig mat hann vi iaf göra innan vi var tvungna att dra vidare, nästa stopp var hos jonas. Grattade honom och åt goda melonskivor med otroligt trevligt sällskap och laddandes inför överraskningsfesten som var hos Hänninger.

vi tog 163an till älvsjö och väntade in alla som skulle komma. prick 19.10 knackade B hårt på fam Hänningers dörr och vi möttes av en otroligt chockad Simon, han fattade verkligen ingenting vilket var väldigt lyckat. score!

efter lite lek och välkomnsbål sprang vi in för att klia sönder benen som var myggbitna. massa mat och god bål blev det. vid 22-23.00 tiden började det bara vara ungdommar eller yngre vuxna där och då drog festen igång. fick även dit lillsis och hennes väl Ems. otroligt lyckat och mysigt. Mami slutade jobba klockan 03.00 så vi skjutsade hem både alex och ems innan vi åkte hem till skarpnäck för att sova. 04.00 kröp jag ner i sängen efter en eller två hektiska dagar.

lördagen blev inte alls lika stressig, jag ville cyckla och B skulle in till stan, vi kombinerad det och cycklade in till stan bland alla marathon löpare, själv stördes jag inte av alla löpare för cyckelvägen var fri från de springades.

efter fika och lite lunch och bokköp åkte vi hemåt. cyckelturen tog drygt 3 timmar, och det belönade jag och B med Transformers 2 + chips och dipp, mums. somnade ganska tidigt.

idag, det finns inte så mycket att säga om den, den har varit lite upp och ner, så jag tycker att vi inte nämner den. var däremot ute och prommenerade med M och S en stund, mysigt.

nu ska jag spola mig igenom Notting hill, kyss






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0